Lifestyle / Tehnologija
Istraga o tome da li se AI koristi za određivanje cena
Federalna trgovinska komisija (FTC) u SAD pokrenula je istragu o tome kako kompanije koriste veštačku inteligenciju (AI) za određivanje cena na osnovu ponašanja potrošača. Istraga dolazi usred rastuće zabrinutosti zbog potencijalno nepravednih i diskriminatornih praksi u određivanju cena.
foto: pexels.com
FTC istražuje da li kompanije koriste podatke o potrošačima, uključujući podatke o pretraživanju, kupovinama i društvenim mrežama, kako bi prilagodile cene pojedinačnim potrošačima. To bi moglo dovesti do situacija u kojima različiti potrošači plaćaju različite cene za isti proizvod ili uslugu, na osnovu njihove spremnosti da plate ili drugih faktora.
Osam kompanija koje nude “praćenje usluga određivanja cena” zasnovanih na veštačkoj inteligenciji dobilo je nalog FTC-a da predaju informacije o potencijalnom uticaju ovih proizvoda na privatnost, konkurenciju i zaštitu potrošača. Tih osam kompanija su Mastercard, Revionics, Bloomreach, JPMorgan Chase, Task Software, PROS, Accenture i McKinsey & Co.
FTC istragom želi da sazna više o tome kako se veštačka inteligencija i druge tehnologije koriste za promenu cena na osnovu ponašanja potrošača, lokacije i drugih ličnih podataka. Kako se navodi, ta praksa omogućava kompanijama da različitim kupcima naplaćuju različite cene.
foto: pexels.com
Takve prakse mogle bi biti nepoštene ili diskriminatorne, ističe Komisija, posebno ako se koriste da ciljanju ranjive grupe potrošača. Istražuje se i mogućnost da kompanije koriste AI kako bi povisile cene za potrošače koji pokazuju veću spremnost za plaćanje, što bi moglo narušiti konkurenciju na tržištu.
"Moramo osigurati da upotreba AI u određivanju cena bude poštena i da ne zloupotrebljava potrošače. Naša istraga će se fokusirati na to da li kompanije koriste ove tehnologije na način koji krši zakon", rekla je Lina Kan, predsedavajuća FTC-a.
Ova istraga dolazi u trenutku kada se tehnološka industrija suočava sa sve većim pritiskom regulatora širom sveta. Kompanije kao što su Amazon, Google i Facebook već su pod istragom zbog svojih poslovnih praksi, a upotreba AI za određivanje cena mogla bi biti sledeće veliko pitanje.
izvor: techcrunch.com