...
TRENUTNO20:00 - 21:00Y2K

Lifestyle / Tehnologija

Drejk tvrdi da Spotify "veštački strimuje" u korist njegovog rivala

26.11.2024.

Američki reper Drejk podneo je tužbu protiv kompanija Universal Music Group (UMG) i Spotify, optužujući ih za veštačko povećanje popularnosti pesme "Not Like Us" Kendrika Lamara. Ove tvrdnje su deo šireg konflikta između Drejka i Lamara, koji uključuje i međusobne distrekove i pravne pretnje u vezi sa korišćenjem AI-generisanih glasova u pesmama.

.

foto: freemalaysiatoday.com

Drejk je optužio UMG i Spotify da su svesno manipulisali i preplavili platforme za strimovanje i radio-talase koristeći "payola praksu" kako bi veštački povećali popularnost pesme "Not Like Us". 

Payola je nezakonita praksa u muzičkoj industriji, kada izdavačke kuće, umetnici ili menadžeri plaćaju radio stanicama ili DJ-evima da puštaju njihove pesme kako bi ih učinili popularnim, što može dovesti do veće medijske pažnje i komercijalnog uspeha, ali se smatra neetičnim jer utiče na fer konkurenciju i izbor publike.

U tužbi podnetoj Vrhovnom sudu države Njujork, Drejk tvrdi da je UMG pokrenuo kampanju usmerenu na manipulaciju strimovanjem i zasićivanje medijskog prostora, uz upotrebu botova i plaćenih dogovora za povećanje vidljivosti i popularnosti pesme "Not Like Us", čineći je viralnom na veštački način.

Portparol UMG-a Džejms Murtah-Hopkins rekao je, međutim, da su te tvrdnje uvredljive i netačne. "Nijedan izmišljen i apsurdan pravni argument ne može prikriti činjenicu da fanovi sami biraju muziku koju žele da slušaju", kaže on.

Neki umetnici ranije su uhvaćeni kako koriste automatizovane alate za veštačko povećanje broja strimova, dok sam Spotify na svojoj veb stranici upozorava na opasnosti veštačkih strimova.

U tužbi protiv UMG-a, Drejk tvrdi i da je ta izdavačka kuća omogućila platformi Spotify nižu licencnu naknadu za pesmu "Not Like Us" u zamenu za češće preporuke pesme korisnicima.

Advokati američkog repera takođe tvrde da ni UMG ni Spotify nisu javno otkrili da je ta striming platforma primila bilo kakvu nadoknadu za tako aktivno preporučivanje suparničke pesme.

izvor: theverge.com

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Kiosk K67: Dizajn ispred vremena, danas otrgnut od zaborava

Kiosk K67 Saše Mehtiga, nastao pre više do pola veka, definitivno je našao svoje mesto u svetskoj istoriji industrijskog dizajna.…

.

Sudbina TikToka mogla bi biti odlučena ove nedelje

Sudbina TikToka u SAD mogla bi biti odlučena ove nedelje nakon višegodišnjih pretnji, zabrana i pravnih sporenja. Očekuje se da…

.

Kako da otkažete svoju Spotify pretplatu

Spotify se poslednjih godina suočava s kritikama zbog niskih isplata umetnicima, kontroverznih oglasa i investicija u vojnu tehnologiju. Ako ste…

.

Amazon lansira novu AI funkciju za kupovinu

Amazon je predstavio novi AI alat pod nazivom "Help Me Decide" koji pomaže kupcima da brže i lakše donesu odluku…

.

Prvi Rivianov električni bicikl na softverski pogon

Američka kompanija Luca, nastala kao izdvojeni projekat proizvođača električnih vozila Rivian, predstavila je svoj prvi električni bicikl - Luca E1.…

  • 19:20 Tehnologija
  • 19:45 Prava stvar
  • 20:00 Y2K
  • 21:00 Music mix by Anja

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo