...
TRENUTNO14:00 - 15:00Superoperater

Lifestyle / Tehnologija

Drejk tvrdi da Spotify "veštački strimuje" u korist njegovog rivala

26.11.2024.

Američki reper Drejk podneo je tužbu protiv kompanija Universal Music Group (UMG) i Spotify, optužujući ih za veštačko povećanje popularnosti pesme "Not Like Us" Kendrika Lamara. Ove tvrdnje su deo šireg konflikta između Drejka i Lamara, koji uključuje i međusobne distrekove i pravne pretnje u vezi sa korišćenjem AI-generisanih glasova u pesmama.

.

foto: freemalaysiatoday.com

Drejk je optužio UMG i Spotify da su svesno manipulisali i preplavili platforme za strimovanje i radio-talase koristeći "payola praksu" kako bi veštački povećali popularnost pesme "Not Like Us". 

Payola je nezakonita praksa u muzičkoj industriji, kada izdavačke kuće, umetnici ili menadžeri plaćaju radio stanicama ili DJ-evima da puštaju njihove pesme kako bi ih učinili popularnim, što može dovesti do veće medijske pažnje i komercijalnog uspeha, ali se smatra neetičnim jer utiče na fer konkurenciju i izbor publike.

U tužbi podnetoj Vrhovnom sudu države Njujork, Drejk tvrdi da je UMG pokrenuo kampanju usmerenu na manipulaciju strimovanjem i zasićivanje medijskog prostora, uz upotrebu botova i plaćenih dogovora za povećanje vidljivosti i popularnosti pesme "Not Like Us", čineći je viralnom na veštački način.

Portparol UMG-a Džejms Murtah-Hopkins rekao je, međutim, da su te tvrdnje uvredljive i netačne. "Nijedan izmišljen i apsurdan pravni argument ne može prikriti činjenicu da fanovi sami biraju muziku koju žele da slušaju", kaže on.

Neki umetnici ranije su uhvaćeni kako koriste automatizovane alate za veštačko povećanje broja strimova, dok sam Spotify na svojoj veb stranici upozorava na opasnosti veštačkih strimova.

U tužbi protiv UMG-a, Drejk tvrdi i da je ta izdavačka kuća omogućila platformi Spotify nižu licencnu naknadu za pesmu "Not Like Us" u zamenu za češće preporuke pesme korisnicima.

Advokati američkog repera takođe tvrde da ni UMG ni Spotify nisu javno otkrili da je ta striming platforma primila bilo kakvu nadoknadu za tako aktivno preporučivanje suparničke pesme.

izvor: theverge.com

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Trump Mobile ipak nije "Made in USA"

Trump Organization je ovog leta najavila lansiranje sopstvene mobilne mreže i pametnog telefona T1, koji je prvobitno reklamiran kao "napravljen…

.

Softverska kompanija postala Bitcoin gigant sa 42 milijarde dolara

MicroStrategy, nekada poznata kao softverska firma za poslovnu analitiku, danas je najveći korporativni vlasnik Bitcoina na svetu, sa portfoliom vrednim…

.

Na koži zauvek – priče koje tetovaže čuvaju

U studiju pod nazivom Osmica, u Novom Sadu, 26-godišnji Damjan Mihajlović svakodnevno pretvara kožu u platno, a motive u lične priče. Od prve tetovaže…

.

Sedam bezbednosnih rizika pri korišćenju veštačke inteligencije na poslu

Veštačka inteligencija (AI) brzo postaje nezaobilazan alat u mnogim radnim okruženjima, od automatizacije zadataka do kreiranja sadržaja. Međutim, uz sve…

.

Brisanje keša na Ajfonu: Zašto je važno to uraditi pre nadogradnje na iOS 26

Stručnjaci preporučuju korisnicima iPhone-a da obrišu keš iz pregledača pre instalacije novog iOS 26, jer nagomilani privremeni fajlovi mogu usporiti…

  • 13:20 Tehnologija
  • 13:45 Prava stvar
  • 14:00 Superoperater
  • 15:00 Music mix by Anja
  • 16:00 Popodne na O radiju

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo