Lifestyle / Tehnologija
Cveta tržište pametnih satova
Globalno tržište pametnih satova poraslo je za 13 procenata na godišnjem nivou u prvom tromesečju 2022. godine, odnosno u periodu od januara do marta.
Zabeležen je dvocifreni rast peto tromesečje uzastopno. Izveštaj dolazi od strane kompanije Counterpoint Research, a prema njihovoj analizi tržište je ostvarilo rast uprkos ekonomskom zastoju i inflaciji.
Tehnološki gigant iz Kupertina, Apple, zadržao je vodeću poziciju na tržištu pametnih satova s trećinom ukupne isporuke prošle godine. U prvom tromesečju ove godine zabeležio je tržišno učešće od 36 procenata. Uspeh Apple Watcha pripisuje se privrženosti brendu od strane iPhone korisnika. Counterpoint dodaje da bi Appleovo tržišno učešće moglo dodatno da poraste do kraja ove godine.
OBRATI PAŽNJU
Dok Apple vodi na tržištu pametnih satova, Samsung je učvrstio svoju drugu poziciju. Južnokorejski brend zabeležio je porast isporuke od 46 odsto u odnosu na prethodnu godinu i ostvario je značajan rast u APAC regiji, zahvaljujući Galaxy Watch 4 liniji.
Huawei je došao na treće mesto na listi, ali tržišno učešće kompanije se smanjilo. Xiaomi je po prvi put zauzeo četvrto mesto, uz rast od 69% na godišnjem nivou. Istaknuto je da svako tromesečje ruši rekorde u isporuci, a veliki deo prodaje dolazi iz donjeg segmenta, ispod 100 dolara.
Garmin je zauzeo peto mesto na listi u segmentu isporuka, ali treće po prihodu zbog većeg ASP-a. Takođe je kompanija zauzimala veći udeo u premijum segmentu.
Amazfit je zauzeo šesto mesto zahvaljujući GTR 3 i GTS 3 koji su lansirani u četvrtom tromesečju 2021. Nakon što se Fitbit spojio s Googleom, njegova prodaja je smanjena u istom periodu prošle godine.
Izvor:www.b92.net