...
TRENUTNO18:00 - 18:30Popodne na O radiju

Lifestyle / Putovanja

Novi Sad sve željenija turistička destinacija

27.09.2019.

Međunarodni dan turizma, 27. septembar, Novi Sad je dočekao sa pristojnim rastom poseta od oko šest odsto u odnosu na isti period prošle godine. To je pokazao broj uplaćenih boravišnih taksi, koji je do sada ove godine premašio 33 miliona dinara. Iako je ovaj grad prevashodno destinacija za ekskurzije turistima koji dolaze brodskim turama, ili iz Beograda, sve je više gostiju koji odlučuju i da ostanu ovde nekoliko dana, čak i van uobičajenih sajamskih i festivalskih perioda.

Endru Boven u Novom Sadu boravi već drugi put. Bio je na Exitu 2015. godine i odavde je u svoj Gilford poneo više od lepog turističkog utiska.

"Exit je bio sjajan festival i drago mi je što su tada prijatelji uspeli da me nagovore da dođem. Pre toga nisam ni čuo za Novi Sad, a i o Srbiji sam znao veoma malo. Uglavnom su to bile priče o ratovima. Kada sam došao iznenadio me urbani izgled grada koji očigledno ima bogatu istoriju, tvrđava je bila fascinantna, sve je bilo vrlo pristupačno, a ljudi ljubazno. Međutim, tada nisam imao priliku da vidim nešto drugo osim festivala", objašnjava Endru.

Četiri godine kasnije vratio se da poseti prijatelje koje je stekao i sada grad vidi drugačijim očima.

"Sada sam pravi turista. U Novom Sadu sam tri dana, obilazim kafee, restorane, išao sam na Frušku goru, u Sremske Karlovce i uživam. Ovaj grad nije veliki kao neki drugi u koje sam putovao, ali ima taj srednjoevropski karakterističan ukus koji mi se dopada. Ovde se na svakom koraku vidi i da je grad pripadao Austrougarskoj i komunističkoj prošlosti, ali i da se i dalje razvija. Međutim, pored svega što ima da se vidi, mislim da su ljudi najzanimljiviji", kaže Endru Boven.

exitfoto jpg

Novi Sad je dospeo na najbrže rastuća turistička tržišta u svetu, odnosno u zemlje iz kojih dolazi sve više turista. U pitanju su Kina i Indija, ali su gosti iz Zapadne Evrope i dalje među najdomionantnijima, objašnjava Tihana Putin iz TONS-a.

"Kada pričamo o Evropi, tu su turisti iz Nemačke, Velike Britanije, sve je više ljudi iz Francuske, Španije i Italije. To su turisti sa više džeparca u džepu, što je dobro za nas. Sve je više turista iz Kine koja je sa Indijom najveće turističko tržište. Srbija je ovim zemljama ukinula vize, što se pokazalo kao veliki plus. Uz to, pokazalo se i da Kinezi nemaju stroge planove za putovanja, već se odlučuju nekoliko nedelja ranije, a pošto im mi ne tražimo vize, lako se odlučuju za Srbiju, pa onda i za Novi Sad", kaže Tihana.

TONS cele godine dovodi tur operatore i novinare iz celog sveta kako bi što više približio Novi Sad strancima, kao i da se naš grad promoviše na najvažnijim sajmovima turizma. Tihana kaže kako se trude da zadrže goste u bar dva noćenja, što nije lako jer većina turista u Novi Sad dolazi u sklopu ekskurzija sa brodova ili iz Beograda.

Prema njenim rečima, statistika kaže da su u 26 hotela i pet objekata za smeštaj, u avgustu, najveći broj noćenja zabeležili turisti iz Kine, Nemačke, zatim Poljske, pa tek onda dolaze gosti iz regiona, poput Hrvatske. Inače, turisti iz regiona ranije su bili najbrojniji, ali to od juna više nije slučaj.

"Naši info centri beleže goste iz više od 50 zemalja sveta. Tokom Nove godine, majskog sajma, Exita, beležimo značajno veći broj zahteva za smeštajem, u tim periodima se traži krevet više. Što se info centara tiče, u njih najčešće ulaze gosti iz Nemačke, Italije, Turske, Španije... Oni sve više posećuju Beograd, ali dolaze i kod nas na ekskurzije. Zbog toga mi na sastancima sa medijima i tur operatorima, na sajmovima, pokušavamo da  ih ubedimo da uvrste Novi Sad u svoju ponudu", kaže Tihana.

turizam jpg

U Avgustu je bilo gostiju iz Urugvaja, Meksika, Maroka, Malezije, Perua, Brazila... Turistička organizacija Novog Sada u ponudi za sve goste ima niz obilazaka i ekskurzija, a one su raspoređene po starosnim kategorijama, pa gosti na sajtu www.novisad.travel mogu da se odluče za neku od ponuda upućenih starijim turistima, onima sa prodicama, mladim ljudima iz celog sveta.

U letnjem periodu Novi Sad je destinacija u kojoj turisti žele i da ostanu. Tihana navodi da naš grad ne može da se poredi sa banjama i planinama, ali može sa drugim gradovima.

"Nemamo mi takmičarski duh sa drugim gradskim centrima, jer će većina turista svakako obići sve veće gradove u državi, kada već dolaze u Srbiju. Ove godine ćemo prvi put biti na sajmu u Parizu. Tu će doći svi iz okolnih evropskih zemalja koje su nam jako važne kao tržišta. Dovodili smo ranije tur operatere kojima smo pokazivali sve ponude koje imamo i oni su to prilično dobro primili, sada treba da proširimo tu priču", kaže Tihana.

Kod tur operatera u Austriji, za Novi Sad je čuo i Austrijanac Jens Grahe koji svakog leta biciklom obilazi različite delove Evrope. Ove godine privukla ga je Dunavska ruta, a Novi Sad je odabrao za jedno od mesta na kojima će se zadržati.

"Novi Sad je lep grad, jedan od lepših i zanimljivijih na našem putu, iako dosta podseća na neke mađarske i austrijske gradove. Odlučio sam da se zadržim ovde dva dana, jer sam pročitao da vredi obići Frušku goru, Petrovaradinsku tvrđavu i neka druga mesta. Koliko vidim i sam grad je vrlo pristupačan za bicikliste, što me raduje, nije svugde tako. Siguran sam da ću se kad tad vratiti ovamo, sad kada znam koliko bogat socijalni život imate", kaže Jens.

Inače, najpoznatiji sajt o putovanjima u svetu Lonely Planet objavio je listu sa top 10 destinacija u svetu za 2019. godinu, na kojoj se Novi Sad nalazi na trećem mestu. Naš grad opisan je kao omiljeni grad omladine i kulturna i omladinska prestonica Evrope, a pominju se i Exit, Petrovaradinska tvrđava i Kineska četvrt. Ispred Novog Sada ove godine nalaze se Kopenhagen i Ženšen.

P.K.

Možda te još zanima:

YouTube testira novi format reklama

YouTube najviše zarađuje od oglasa koji se prikazuju za vreme trajanja video-snimaka. Korisnicima ovo smeta, ali su ti oglasi razlog…

Tik-tok neće biti prodat, navode kineski vlasnici

Kompanija "Bajtdens", u čijem vlasništvu se nalazi Tik-tok, saopštila je da ne namerava da prodaje tu društvenu mrežu nakon što…

Google otpušta one koji su protiv "Projekta Nimbus"

Google je otpustio 28 zaposlenih koji su učestvovali u protestima protiv "Projekta Nimbus", odnosno, ugovora sa izraelskom vladom i vojskom…

Zabrana Tik-toka prošla Kongres

Paket za nacionalnu bezbednost, koji uključuje i mere zabrane Tik-toka širom SAD, usvojen je velikom većinom glasova u američkom Senatu.

Plata u Nemačkoj 9.000 evra mesečno, bez da ustanete iz kreveta

Nemački centar za avijaciju traži 12 kandidata koji će provesti 60 dana u krevetu, za potrebe nove studije koju sprovode…

Obiđite Srbiju za Prvi maj i Uskrs

Ako nas vreme ne prevari, kao što je to čest običaj za 1. maj, mogli bi ovo biti stvarno dobri…

• 16:45 Prava stvar
  • 17:00 Eko linija
  • 18:00 Popodne na O radiju
  • 18:30 Album nedelje
  • 18:45 Lampica

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?