Kultura / Film
Rogovi koje ćete obožavati
Pre dvanaest godina čuveni, više puta nagrađivani, strip umetnik Džef Lemir počeo je da crta strip o jednom malom Gasu, dečaku koji je napola jelen. Strip "Sweet tooth" izlazio je pod okriljem izdavačke kuće Vertigo i godinama se prodavao podjednako dobro kao glavni DC i Marvel superheroji.

Bilo je samo pitanje vremena kada će neki studio poželeti da snimi seriju i Netflix se tu našao kao najagilniji. Kao glavni producent pojavio se Robert Dauni Junior i magija je mogla da počne.
Glavni junak ove, gorko-slatke i neodoljivo mračne, postapokaliptične sage je Gas (Kristijan Konveri), naivni polu-dečak polu-jelen kojeg je njegov paranoični otac (Vil Forte) odgojio u u izolaciji Nacionalnog parka Jeloustoun.
Svega deset godina kasnije otac umire, a Gas se nalazi pred životnom avanturom i svetom za koji nije ni znao da postoji. On kreće u potragu za majkom koja, prema nekim tragovima koje je ostavio njegov otac, živi u Koloradu. U tome će mu nevoljno pomagati bivši fudbaler i grubijan kojeg Gas zove Veliki i samouverena i sposobna tinejdžerka pod imenom Medved.
Ono što Gasa čeka van ograda Jeloustouna jeste razvaljen svet, desetkovan misterioznim virusom gripa. Tom Zemljom u odumiranju vladaju malobrojni preostali ljudi predvođeni sociopatom Generalom koji pokušavaju da pronađu lek tako što eksperimentišu na "hibridima", deci poput Gasa koja imaju karakteristike najrazličitijih životinja i koja su počela da se rađaju kad i smrtonosni virus.
Serija je snimana na Novom Zelandu što joj daje izuzetnu vizuelnu notu. Naraciju je snimio glumac Džejms Brolin. Njegov raspukli umirujući glas sve vreme nas, filozofskim opservacijama, vodi kroz ovaj zanimljiv, ali mračan svet čije je jedino svetlo mali Gas. Mladi glumac Kristijan Konveri vrlo uverljivo nam je dočarao dobrotu i naivnost jelenolikog dečaka, prezentujući zavidnu paletu glumačkih sposobnosti.
Priča o "Sladokuscu" (Sweet tooth) je nepretenciozna alegorija o svim našim promašajima, zabludama i strahovima koji dovode do uništavanja sveta. Ona je snažna ekološka poruka, antirasistička parola, priča koja upozorava na našu sklonost da se plašimo nepoznatog, da nas taj strah obavezno uvodi u mržnju i nasilje. Ona podseća da nas najveće opasnosti, suprotno očekivanjima, nikada ne ujedine, nego iz nas izvuku ono najgore. Videli smo sve to u godinu i po dugoj panedimiji koronavirusa.
Netflix je, posle serije "Stranger things", ponovo uspeo da pronađe pravu formulu koja balansira dramu, komediju i pathos na takav način da publika svaku epizodu napušta pomešanih osećanja. Od početka do kraja jasno je da je prvih osam epizoda tek postavljanje pozornice za nastavak ove sage i siguran sam da ćemo narednih godina dočekati ozbiljno proširenje ovog zabavnog sveta u serijskom programu.
Petar Klaić