Društvo
Novi Sad nagrađen kao najbolji kulturni evropski trend brend
Novi Sad je dobitnik nagrade za najbolji evropski trend brend u oblasti kulture za 2021. godinu, saopštila je Fondacija EPK Novi Sad 2022.
Priznanje Novom Sadu dodeljeno je u okviru dodele nagrada za evropske kulturne brendove, koja je ove godine održana u Drezdenu, po šesnaesti put.
Novi Sad je, kako se navodi u saopštenju, postao prvi grad u ovom delu Evrope koji je poneo tu nagradu, s obzirom na to da su dobitnici do sada bili gradovi poput Pariza, Minhena, Berlina, Osla i drugih.
U konkurenciji za najprestižniju evropsku nagradu u oblasti kulture našlo se 110 organizacija, institucija i kulturnih ustanova iz Evrope, a projekat "Novi Sad – Evropska prestonica kulture" je u kategoriji "Najbolji evropski trend brend" u finalnom izboru stručnog žirija pobedio berlinsku organizaciju Stiftung Zukunft Berlin i digitalnu švajcarsku platformu za kulturu SpectYou.
Među ovogodišnjim laureatima su i bečki kulturni centar Brunnenpassage Wien u kategoriji "Evropska nagrada za urbanu kulturu", Drezdenski simfonijski orkestar za doprinos kulturi u uslovima pandemije, kao i Ilijad Rozenberg, direktorka i kustoskinja memorijalnog centra Jad Vašem u Izraelu.
"Titulom najboljeg evropskog trend brenda u oblasti kulture Novi Sad je zahvaljujući sceni i građanima Novog Sada dobio merljivu vrednost i nemerljiv pozitivan ugled, ne samo za naš grad već i za celu Srbiju", rekao je direktor Fondacije "Novi Sad – Evropska prestonica kulture", Nemanja Milenković.