Društvo / Obrazovanje
Gluma na društvenim mrežama se lako prepozna
Digitalni kanali komunikacije danas su najaktuelnija tema. Zbog čega su toliko znajačni i kako društvene mreže iskoristiti na najbolji mogući način, upitali smo učesnike panela "POSTujem, dakle postojim" koji je nedavno održan na Fakultetu tehničkih nauka.
foto: Pexels.com
Više o ovoj temi poslušajte u studentskoj emisiji Pokretač
Savremene digitalne medije i njihov značaj najbolje i najbliže mogu da objasne oni koji ove kanale koriste na ličnom primeru i za sopstveni razvoj. Jedna od njih svakako je Branislava Antović. Ona je u onlajn svetu poznatija pod imenom Brana’s Divine World, što je, inače, jedan od najpoznatijih lajfstajl blogova u regionu. Ona je za Oradio objasnila kako vidi značaj digitalnih medija.
"Samo njihovo postojanje je značajno zbog njihove prirode, zbog činjenice da nas povezuju na jedan specifičan način i da su onu sintagmu svet je globalno selo pretvorili u nikad veću istinu. Danas vam je znanje zaista na par klikova, samo je pitanje koliko vi želite da se bavite time i koliko ćete digitalne medije iskoristiti u tom smeru, a koliko će vam biti puka zabava. Njihov značaj je ogroman, samo je bitno da vi taj značaj sami procenite i da znate kako do njega da dođete" objašnjava Branislava.
Osim za promocije svog bloga, društvene mreže mogu da nam pomognu i u razvoju sopstvenog biznisa. Upravo ovako koristi ih Tijana Milovanović, mlada preduzetnica i fotografkinja, koja vodi društvene mreže i bavi se grafičkim dizajnom. Ona je objasnila u čemu je razlika između uspešnosti na društvenim mrežama i uspešnosti u životu, ali i dala jedan od predloga kako društvene mreže iskoristiti na najbolji mogući način.
"Učiti i naučiti razne veštine. Imamo mogućnost da uz pomoć digitala, digitalnih medija generalno, naučimo sve o svakoj tematici koja nas interesuje. Mislim da bi trebalo više da učimo, a da izbegnemo to da ih koristimo kao puku zabavu. Mislim da samo treba biti iskren. Sadržaj uvek mora da odgovara vašem karakteru i da prosto iskreno pristupate tome i delite to kako ste vi podnavodnicima uspeli u životu i kako ste pronašli vaš put u društvenim mrežama odnosno u medijima" kaže Tijana.
Branislava dodaje da se uspeh u životu vrlo lako reflektuje na uspeh na internetu, iako se internetom niko ne bavi poslovno. Ukoliko su ljudi zadovoljni stvarima koje su postigli, iz njih nešto zrači. Gluma, forsiranje i fejkovanje se, kako kaže uvek na kraju prepoznaju, a za to je navela i konkretan primer.
"Ja sam skroro gledala jedan zanimljiv prilog o ženi koja se bavila ishranom, bila je food blogerka. Propagirala je određenu dijetu koja je bila veganska, a onda je slučajno snimljena kako jede ribu. Otkriveno je da ona nije vegan, pa je onda otkrila i da joj je dijeta koju je propagirala na svojim mrežama, uništila zdravlje, ali je nastavila da je propagira zato što ju je prodavala. Ona je to uspešno radila pet ili šest godina, ali se nakon svega desilo to što se desilo. Jedan kratak snimak je nju razotkrio."
Iako različite po stvarima koje rade i kojima se bave na društvenim mrežama, odnosno medijima, čime ih danas svakako smatramo, naše sagovornice slažu se u jednom. Internet jeste pogodno tle za razvoj svega i svačega, jer pažnja publike može da se privuče na mnogo načina. Međutim, stvari koje istu tu publiku mogu da zadrže, samo su dve: iskrenost i kvalitetan sadržaj.
Miljana Milekić