...
TRENUTNO21:00 - 00:00Music Mix by Bea

Lifestyle / Web

Lepše strane internet izazova

02.04.2018.

Kao i u svim sferama života, tako i u onom internetskom postoje dobri izazovi, koji podstiču kreativno razmišljanje i podižu kulturnu svest, ali kao i u svemu, da bi ravnoteža virtuelnog sveta bila uspostavljena tu su i oni glupi, nebulozni izazovi koji neretko dovedu do ozbiljnijih posledica. Mi smo u emisiji "O tome se priča" govorili o lepim stranama ovih izazova.

.

Od izazova strip na dan, selfi na dan, knjiga na dan, slika na dan pa do onih humanitarnog karaktera, širok je dijapazon internetskih zanimacija koja uključuju naše angažovanje. Ima ih kraćih, ali ima i dužih, koji su baš zbog toga zanimljivi. Milan Šijakov je novosadski arhitekta koji je odlučio da se okuša u izazovu Crtež na dan, svaki dan 365 dana u godini. Milan kaže da je za taj izazov saznao preko Ted Talk-a, na kome je govorio Dejvid Ličfild, bivši ekonomista.

"Pričao je o tome kako je izazov crtanja jednog crteža na dan promenilo njegov život, da bi nakon godinu dana crtanja postao ilustrator. U pet minuta izlaganja je objasnio kako mu je čitava zajednica pomogla da spremi izložbu. Meni je to sve bilo jako simpatično i zapravo sam želeo da probam. I tako sam počeo, sa jednom olovkom i blokom, a crtež sam okačio na Instagram. Naravno, u samom startu su reakcije izostale, verovatno zbog broja pratilaca, ali sam svakako to počeo radi sebe", kaže Milan i objašnjava kao su društvene mreže od velike pomoći kada je u pitanju promocija i samopromocija. Po njegovom mišljenju, izazovi su pozitivna stvar, bilo da ste ih sami sebi postavili ili je to uradio neko drugi.

"Zapravo sam bez mnogo razmišljanja krenuo to da postavljam na socijalne mreže, ne sa nekom jasnom idejom zašto to radim. Bukvalno sam slepo pratio ono što sam čuo na tom Ted Talk-u, na kome je čovek pričao o tome da je šerovao crteže na Instagramu, Fejsbuku i mnogim mrežama koje se bave isključivo umetnošću. I onda shvatiš da tu zapravo i postoji masa koja te gura napred, formiraš neko 'tržište' ljudi koji te prate", ispričao je Milan gostujući u emisiji "O tome se priča". On kaže da ga istrajnost koju je pokazao nije iznenadila jer je ušao u rutinu.

cc jpg

"Svaki dan sam imao u glavi da moram da nađem tih pola sata za crtanje i više mi nije bio neizvesno da li ću to uraditi. Kada sam završio 365 crteža, nisam bio previše oduševljen, nego prosto kao 'evo uspeo sam da završim' i to bez nekih jakih emocija. Međutim na kraju sam iz reakcija ljudi oko mene ukapirao da je to izgleda nešto stvarno posebno. I na kraju svega dolazimo do izložbe koja zahteva nadljudski napor. Zapravo sam sasvim zapostavio to da je u pitanju velika organizacija ljudi, veliki je posao pripreme 365 crteža, nalaženje prostora. Napokon je došlo do izložbe, u Startitu, 3. aprila u 18 časova", kaže Milan.

Izazovi koji se postavljaju putem društvenih mreža mogu biti usmereni i na dobrotvorne svrhe, kao i na buđenje svesti  o potrebama osoba koje pate od određenih bolesti, za koje je potrebno skupiti dodatna novčana sredstva. Sećate se sigurno Ice bucket izazova. U pitanju je bio izazov kako bi se povećala svest o ALS – bolesti koja pripada grupi neuroloških bolesti centralnog nervnog sistema. U početku ljudi mogu primetiti slabost u mišićima, trzanje ili grčenje, a potom bolest progresivno onesposobljava hod, govor, gutanje i na kraju disanje. Mnogi bolesnici provedu poslednje dane života u potpunosti paralizovani, dok im mozak i dalje funkcioniše. Milan je jedan od onih koji je odgovorio i na ice baket izazov koji je podrazumevao da se zalijete ledenom vodom i to sve ovekovečite snimkom koji cete podeliti na mrežama.

ice gif

Pitali smo i naše sugrađane što misle o izazovima i da li su učestvovali u nekim.

"Jednom me prijatelj na Fejsu izazvao da postavim citat iz knjige koje čitam. Mislim da je to dobro i da je edukativnog tipa, mladi mogu da podignu svest o tome šta su nekad čitali i šta će čitati".

"Generalno mislim da su ti izazovi dobra stvar jer podižu opštu kulturu kod mladih. Recimo, nedavno je bio neki izazov sa umetničkim delima, pa su moji prijatelji kačili dela Pikasa i mnogih drugih. Meni je iskreno bilo super da vidim ta dela, jer neka nisam nikada videla pa mi je bilo interesantno da pročitam nešto o njima".

Pre nekoliko godina pojavile su se glasine o izazovu na društvenim mrežama pod nazivom "Plavi kit" (Blue whale challenge) u kojem se, navodno, pred osobe koja u tom izazovu učestvuje postavljaju različiti izazovi, uključujući i samopovređivanja, koje osoba mora da izvrši kroz 50 dana sve dok ne dođe do završnog izazova – samoubistva. Povezanost između navedenog izazova i samoubistva kod dece i mladih prvi put je pomenuta u Rusiji krajem 2015. godine, no nije utvrđena jasna uzročno-posledična veza, niti se navedeni trend mogao direktno povezati upravo sa tom "igrom". Tinejdžeri na društvenim mrežama "odmeravaju snage" na još jedan vrlo opasan način, koji je već jednom bio popularan i izazvao velike posedice. Radi se o izazovu u kome deca na kožu stavljaju so i led, što stvara hemijsku reakciju u kojoj se temperatura leda smanjuje na čak -17 stepeni i ostavlja strašne posledice i promrzline na koži.

Ima ih još, doduše ne tako ekstremnih. O njima smo pričali sa stalnim komentatorom emisije Vragolažom. A koje smo izazove izdvojili poslušajte na našem podkastu.

J.M.

Možda te još zanima:

.

Izložba o umetnosti Vojvodine 1995-2015.

Izložba "Konflikti, provokacije, relacije, izazovi, strepnje, energije, odlučnosti" autorke Svetlane Mladenov biće otvorena večeras u 20 sati u Muzeju savremene umetnosti…

.

Veštačka inteligencija misli da ima dete

Sajt 404 Media izveštava o neobičnoj situaciji kada je u pitanju veštačka inteligencija, a u glavnoj ulozi se našao Metin…

.

Štampana ljudska krv za bolje lečenje teških bolesti

Jedan biotehnološki startap ima neobičnu zamisao - 3D štampanje ljudske krvi, kako bi se pravili bolji lekovi za retke ili…

.

Pretplata za nove korisnike društvene mreže X?

Novi korisnici društvene mreže X, ranije poznate kao Tviter, navodno će morati da plate skromnu cifru ukoliko žele da objavljuju…

.

Poleteo prvi komercijalni cepelin proizveden u Kini

"AS700 Sjangjun" je naziv prvog komercijalnog cepelina proizvedenog u Kini, koji je tokom probnog leta bezbedno prevalio oko 180 kilometara na relaciji između…

.

Yahoo kupuje Artifact

Yahoo je najavio kupovinu Artifact, platforme za vesti vođenu veštačkom inteligencijom koju su osnovali Instagram kreatori.

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo