Lifestyle / Tehnologija
Privatnost ne postoji
Nakon celokupne frke i situacije oko narušavanja privatnosti na društvenoj mreži Facebook, iz Gmaila je usledila slična stvar. Oni su skenirali mejlove svojih korisnika, kako bi im prikazivali reklame za koje su ovi korisnici potencijalno zainteresovani.
Skeniranje mejlova i prikazivanje reklama bio je način kompanije Google da ipak zaradi na besplatnom servisu u koji spada Gmail. Reklame su prikazivane na osnovu sadržaja koje su korisnici slali u svojim mejlovima, a do tih sadržaja dolazilo se upravo skeniranjem mejlova.
Iako je Google u međuvremenu prestao sa ovom praksom, eksternim developerima je i dalje dozvoljeno da skeniraju ove mejlove, tako barem stoji u izveštaju koji je objavio The Wall Street Journal.
Ono što je interesantno u ovoj priči jeste da kršenje privatnosti nije baš potpuno, jer su mejlovi skenirani pomoću aplikacija kojima su korisnici davali dozvole.
Sledeći put kad odlučimo da kliknemo na "allow" opciju, možda ipak treba da razmislimo još jednom.