Lifestyle / Tehnologija
Nove mogućnosti za pretragu Fejsa
Na Facebooku se poslednjih meseci dešavaju ogromne promene, uvode se novi emotikoni, dislike button, automatsko pustanje videa i mnoge druge novotarije. Ekipa iz kompanije najavila je jos novina, medju kojima je i napredno pretraživanje celokupnog sadržaja postovanog na ovu mrezu. Trenutno je opcija dostupna samo u Americi.
O ovoj temi smo ćaskali sa Draganom Drlačićem, web dizajnerom, ali i velikim IT entuzijastom, koji već duže od deset godina svakodnevno prati blogove iz ove oblasti, kao i vesti o novim gedžetima i softverima na tržištu.
Ovo je definitivno jedna od najinteresnatnijih ovonedeljnih. Ako ste nekada primetili osobe koje koriste Facebook kao svojevrsni pretraživač ili ste imali potrebu da pokušate da pronađete status, vest ili komentar koji ste već negde videli, ali ne možete da se setite gde, iz kompanije za vas stižu ohrabrujuće vesti koje govore o rešenju ovog problema. Naime, prema poslednjim podacima, Facebook je indeksirao više od dva biliona postova svojih korisnika, kako bi bili lakse pretrazivi.
"Ideja Facebooka je da pokusa da zadrži svoje kroisnike na sajtu što duže, tako žto će im omogućiti da jednom pretragom pronađu vesti o određenom dogadjaju koje su postovale kompanije i mediji, a zatim i njihovi prijatelji, pa cak i potpuno nepoznati ljudi koji su postove ostavili na public opciji", podelio je san nama Dragan.
U jednom tekstu na blogu, predstavnik Facebook-a Tom Stocky napisao je da im se mnogo ljudi već obraćalo pokusavajuci da saznaju kako njihovi prijatelji i porodica reaguju na određene događaje. Prema njegovim rečima, na Facebook-u se dnevno pokušava pretražiti sadržaj 1,5 milijardi puta. Promene koje će uvesti pomoći će nam da se lakše krećemo kroz tu "buku" podataka i da bolje razumemo šta svet misli o određenoj temi. A Dragan je sa nama podelio i podatak da ce Facebook zaštiti one koji žele da ostanu nevidljivi.
"Upravo u blogu je Stocky je objasnio da će Facebook zaštiti one korisnike koji ne žele da njihovi postovi budu pretraživi na ovaj način, te da će omogućiti da to bude opciono. Objasnio je da će biti dostupna opcija koja će moći da limitira to ko može da vidi postove. Ova opcija za sada je dostupna samo u Americi, a još uvek se ne zna precizno kada će se proširiti i na ostatak planete", dodao je Dragan.
Jedna od najvažniji stvari koju Facebook zapravo želi postći ovim je da postane konkurentan Twitteru, koij je nedavno promovisao veoma sličnu opciju pod nazivom Moments.
M.L.