...
TRENUTNO13:00 - 14:00RetroTips

Lifestyle / Tehnologija

Koliko vredimo kompanijama poput Gugla i Fejsbuka

24.09.2015.

Svakodnevno koristimo usluge brojnih tehnoloških kompanija poput Gugla, Fejsbuka, Tvitera, LinkedIna, Instagrama i to potpuno besplatno. Međutim, sve ove kompanije zarađuju ogroman novac na svojim korisnicima, a da toga nismo ni svesni.

.

Iako iz džepa nećete izdvojiti ni jedan dinar za korišćenje Fejsbuka i pretraživanja Gugla, za slanje mejlova ili gledanja YouTube snimaka, korišćenjem usluga ovih kompanija zapravo dajete dozvolu da one prikupljaju Vaše lične informacije na osnovu kojih ćete se sutra naći u nekoj od ciljnih grupa prilikom targetiranja.

Zato kada koristimo te mreže vidimo i reklame koje su ciljano nama namenjene. Na primer, ako pretražujete cipele ili mobilne telefone na internetu, na Fejsbuku će se sa strane pojaviti reklame baš o cipelama ili mobilnim telefonima.

Stranica Howmuch.net pokušala je da izračuna koliko svaki korisnik zapravo vredi tehnološkim kompanijama. Kao relevantni parametri u konačnoj računici uzete su ukupne tržišne vrednosti kompanija i broj aktivnih korisnika.

Naravno da je tačnu vrednost korisnika nemoguće precizno izračunati, ali objavljene brojke ipak daju okvirnu vrednost i prilično su zanimljive.

Prvi na listi kompanija koja ima najvrednije korisnike svakako je Amazon.

Tržišna vrednost Amazona iznosi skoro 200 milijardi dolara, dok broj korisnika njihovih usluga beleži 270 miliona, što nas dovodi do podatka da svaki korisnik ovoj kompaniji vredi neverovatnih 733 dolara. Iza Amazona sledi Alibaba i svaki njen korisnik vredi 621 dolar. Treće mesto pripalo je eBay-u čija vrednost korisnika iznosi 474 dolara.

Gugl se nalazi na četvrtom mestu – čija ukupna tržišna vrednost iznosi 364 milijarde dolara i uz dve milijarde korisnika koliko se procenjuje da ima ova kompanija. Svaki korisnik ove kompanije vredi 182 dolara. Peto mesto pripalo je Mark Zukerbergu i najvećoj društvenoj mreži na svetu kojoj svaki korisnik vredi 158 dolara. Od ostalih zanimljivih kompanija tu su Tviter, čija vrednost korisnika iznosi 81 dolar, Yahoo sa korisnikom vrednim 70 dolara i LinkedIn kojem korisnik beleži vrednost od 69 dolara.

Izvor: IT magazin

Možda te još zanima:

.

Gen Z posmatra kako njihovi stariji otkrivaju internet i mimove

Ako pitate starije pripadnike Generacije Z, reći će da u početku beše Fejsbuk. Milenijalci će reći da je postojao i…

.

Druga strana društvenih mreža: edukativni sadržaji za mlade

U poslednje vreme sve više kreatora se odlučuje da na društvene mreže plasira edukativan sadržaj, koga, sada već poslovično manjka.…

.

Novi trendovi i stari patrijarhat na mrežama

Na društvenim mrežama su u poslednje vreme sve popularniji sadržaji koji u pozitivnom svetlu pričaju o tradicionalnim rodnim ulogama i…

.

Kako je hrana osvojila društvene mreže?

Hrana je jednostavno deo svakodnevice. Bilo da sam spremaš nešto, naručuješ dostavu, jedeš u menzi... Samim tim je i priodno…

.

Influenseri moraju biti svesni uticaja koji imaju na mlade

Gošća u prazničnom intervjuu Oradija bila je Ana-Marija Bagdal, na TikToku poznata kao Veseli Plamičak. Ana-Marija je pažnju privukla pre…

.

Društvene mreže dužne su da spreče širenje mizoginije i seksizma

Influenseri koji otvoreno iskazuju i promovišu mizogine i seksističke stavove mogu uticati na mišljenje mladih o rodnoj ravnopravnosti, te na…

  • 11:00 Y2K
  • 12:00 Za i protiv
  • 13:00 RetroTips
  • 14:00 Eko linija
  • 15:00 Vaš DJ sat

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo