Lifestyle / Tehnologija
Koliko vredimo kompanijama poput Gugla i Fejsbuka
Svakodnevno koristimo usluge brojnih tehnoloških kompanija poput Gugla, Fejsbuka, Tvitera, LinkedIna, Instagrama i to potpuno besplatno. Međutim, sve ove kompanije zarađuju ogroman novac na svojim korisnicima, a da toga nismo ni svesni.
Iako iz džepa nećete izdvojiti ni jedan dinar za korišćenje Fejsbuka i pretraživanja Gugla, za slanje mejlova ili gledanja YouTube snimaka, korišćenjem usluga ovih kompanija zapravo dajete dozvolu da one prikupljaju Vaše lične informacije na osnovu kojih ćete se sutra naći u nekoj od ciljnih grupa prilikom targetiranja.
Zato kada koristimo te mreže vidimo i reklame koje su ciljano nama namenjene. Na primer, ako pretražujete cipele ili mobilne telefone na internetu, na Fejsbuku će se sa strane pojaviti reklame baš o cipelama ili mobilnim telefonima.
Stranica Howmuch.net pokušala je da izračuna koliko svaki korisnik zapravo vredi tehnološkim kompanijama. Kao relevantni parametri u konačnoj računici uzete su ukupne tržišne vrednosti kompanija i broj aktivnih korisnika.
Naravno da je tačnu vrednost korisnika nemoguće precizno izračunati, ali objavljene brojke ipak daju okvirnu vrednost i prilično su zanimljive.
Prvi na listi kompanija koja ima najvrednije korisnike svakako je Amazon.
Tržišna vrednost Amazona iznosi skoro 200 milijardi dolara, dok broj korisnika njihovih usluga beleži 270 miliona, što nas dovodi do podatka da svaki korisnik ovoj kompaniji vredi neverovatnih 733 dolara. Iza Amazona sledi Alibaba i svaki njen korisnik vredi 621 dolar. Treće mesto pripalo je eBay-u čija vrednost korisnika iznosi 474 dolara.
Gugl se nalazi na četvrtom mestu – čija ukupna tržišna vrednost iznosi 364 milijarde dolara i uz dve milijarde korisnika koliko se procenjuje da ima ova kompanija. Svaki korisnik ove kompanije vredi 182 dolara. Peto mesto pripalo je Mark Zukerbergu i najvećoj društvenoj mreži na svetu kojoj svaki korisnik vredi 158 dolara. Od ostalih zanimljivih kompanija tu su Tviter, čija vrednost korisnika iznosi 81 dolar, Yahoo sa korisnikom vrednim 70 dolara i LinkedIn kojem korisnik beleži vrednost od 69 dolara.
Izvor: IT magazin