Lifestyle
Povratak bumeranga u velikom stilu
Jeste bacali bumerang po parku i komšiluku kad ste bili mali i nedostaje vam taj super osećaj kada vam se vrati u ruke? Ili ste ga možda viđali samo u crtaćima, serijama i filmovima i uvek ste maštali da ga imate? Sofija Gavrilović i Velimir Andrejević imaju rešenje za vas – i to kakvo – sjajno izdizajnirano ali i prepuno simbolike i priča iz svakodnevnog života. The Returning of the Boomerang je njihov projekat koji se bavi ručnom izradom i oslikavanjem (pogodili ste) bumeranga.
Kako ste došli na ideju za The Returning of the Boomerang?
Zapravo je sve došlo sasvim slučajno i nije u početku bilo zamišljeno kao projekat, već kao određeni vid kvalitetnog provođenja slobodnog vremena. Zacrtali smo sebi zadatak - bavimo se pojmom povratka, a glavni lik i nosilac ideje je bumerang. Kasnije se ta priča razvijala kroz drugačije medije i na kraju smo došli do ovog projekta.
To znači da možete da kažete da ste ciljano izabrali bumerang kao predmet zbog njegovog simboličkog značenja?
Upravo nam je njegovo simboličko značenje koje je opšte poznato glavna inspiracija.
Kakve su reakcije ljudi za sada?
Za nas su neočekivano dobre! Uglavnom se ljudi iznenade samom idejom, jer je bumerang kod nas predstavljan ili kao sportski rekvizit ili tipično suvenirski, australijski predmet, a nama svakako nije ideja da ga prezentujemo na taj način. Čak ni u estetskom smislu.
Šta biste rekli, koja je vaša ciljna grupa?
Nismo razmišljali o tome, ali uglavnom bi to bili ljudi koji su slični nama i sa kojima imamo slična interesovanja. Ljudi se lako identifikuju jer svaki bumerang ima svoj određeni sadržaj i onda biraju modele koji su njima bliski.
Da li mislite da ipak reaguju sentimentalno?
Da, zato što nismo bili svesni koliko je bumerang poznat, ali ne i često prisutan kod nas.
Ima li nekog efekta i psihologija vraćanja stvari iz prošlosti? Ipak u bumerangu kao u predmetu postoji i retro momenat.
U neku ruku da, ali opet sama ta ideja vraćanja i bumerang kao takav su univerzalni i sveprisutni motivi. Sve te priče koje smo koristili za različite modele su nešto sa čime svako može da se poistoveti. Svi smo prošli kroz slične periode svog detinjstva, pa i školovanja, i sve to doprinosi upravo tom identifikovanju različitih osoba sa istim motivom vraćanja. Ali da, svakako ima tu i tog retro momenta.
Što se tiče samog dizajna bumeranga, koji je zaista sjajan, kako biste ga opisali u par reči?
Pojednostavljen, simboličan i dovoljan za tu formu.
Oni zaista jesu mala remek dela i kod nas se sve više i više pojavljuju brendovi kroz koji ljudi izražavaju svoju kreativnost i sve to spada pod neki utilitarni vid umetnosti. Međutim, koji je vaš stav, da li ovde zaista postoji sluh za takve stvari i da li vi međusobno sarađujete?
Naravno, mi se trudimo da pratimo tu našu scenu i drago nam je kada se pojavi nešto što izlazi iz okvira konvencionalnog delovanja. Zaista podržavamo svaki vid takvog kreativnog stvaralaštva. Mislimo da je to bitno u svakom smislu.
Šta biste vi voleli da se vrati u modu?
Na prvi mah nam na pamet pada nešto vezano za SFRJ... Nešto od toga se i vratilo, Startas patike recimo. Za borosane je možda još prerano? (smeh) A što se tiče estetike, definitivno spotovi i TV program isto iz doba SFRJ. Uramljeni kadrovi u spotovima koji se kreću u nekim blago suludim bojama.
Šta planirate u budućnosti? Pretpostavljam da ćete nastaviti da razvijate The Returning of the Boomerang, ali da li možemo da očekujemo i neke slične projekte?
Za sada nam je želja da razvijemo ovaj postojeći projekat na još par modela koje smo zamislili, ali ne stižemo da ih realizujemo. Imamo u planu i izložbu gde ćemo prikazati širu priču o tome kako je sve nastalo. Takođe, imamo ideju da pored bumeranga napravimo još nešto što bi podržavalo brend, ali što bi opet bilo originalno i zanimljivo.
Sofijin i Velimirov rad možete pratiti na Fejsbuk stranici The Returning of the Boomerang.
Sofija Balać