Društvo
Nova pravila - manje žrtava
U prva tri meseca ove godine poginulo je troje dece uzrasta do 14 godina, dok je povređenih bilo 196, što ih svrstava na četvrto mesto po ugroženosti, odmah posle vozača motornih vozila, putnika i pešaka.
Slučaj tri mladića koji su poginuli u saobraćajnoj nesreći na ulazu u Begeč, ponovo je pokrenuo priču o neophodnosti izmena Zakona o saobraćaju. Nesreće širom Srbije godišnje odnesu tridesetak mladih života, što je tek neznatno umanjio Zakon o saobraćaju donesen 2009.
Kako bi se ovakve nesreće predupredile Ministarstvo saobraćaja menjaće pravila za mlade vozače koji više neće smeti da voze od 23 do 6 časova izjutra. U prvoj godini vozačkog staža, mladi do 21 godine imaće probnu dozvolu i moći će maksimalno da voze četiri osobe, od kojih jedna mora da ima najmanje tri godine vozačkog iskustva. Takođe moći će i da imaju maksimalno devet kaznenih poena, za razliku od ostalih vozača, kojima je gornja granica 18 poena.
Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srbije, u periodu od 2006. do 2010. poginulo je 151 dete, a čak 9.044 ih je povređeno. Prošle godine je na putevima Srbije poginulo 22 dece starosti do 14 godina, što iznosi smanjenje od 12 odsto u broju poginule dece u odnosu na period 2001-2010. (2006. čak 40 poginulih).
U prva tri meseca ove godine poginulo je troje dece uzrasta do 14 godina, dok je povređenih bilo 196, što ih svrstava na četvrto mesto po ugroženosti, odmah posle vozača motornih vozila, putnika i pešaka.
V.D. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Božović izjavio je da Srbija mora da reši problem stradanja mladih u saobraćaju i da je jedan od koraka upravo predviđena izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja i uvođenje nulte tolerancije na alkohol za mlade vozače.
- Naredni korak, koji će u toku 2015. Agencija sigurno sprovoditi, jesu opsežne kampanje za promenu svesti za bezbedno ponašanje u saobraćaju, kao i kampanje za promenu svesti mladih. Važno je da mladi od malih nogu budu edukovani za pravilno ponašanje u saobraćaju i rastu sa ispravnim stavom - istakao je Božović.
Kako je rekao, za razliku od država sa tradicijom bezbednosti saobraćaja koje od osamdesetih godina prošlog veka rade na smanjenju broj poginulih, Srbija je tek u proteklih nekoliko meseci počela ozbiljan rad na uspostavljanju stabilnog sistema koji će doprineti smanjenju saobraćajnih nesreća, kako bi u narednom periodu mogli da imamo značajno smanjenje broja stradalih.
Božović je naglasio da je nesporno da nezgode koje su se dešavale u prethodnom periodu imaju veze sa noćnim životom i da u tom smislu treba razmotriti mogućnosti zabrane točenja alkohola mladima u noćnim satima.
Od ove školske godine u okviru građanskog obrazovanja u osnovnim školama uvoden je novi sadržaj - bezbednost u saobraćaju, a Ministarstvo saobraćaja i Ministarstvo prosvete će razmotriti i uvođenje posebnog predmeta.
P.K.