Društvo / Intervju
Od džeza do Exita - emocija je najvažnija
Američki kutak već deset godina organizuje poseban program povodom Džez festivala. Ove godine fotograf Vladimir Veličković prezentovaće svoje fotografije koje su nastale pre pet godina na Džez festivalu, a svoju izložbu nazvao je Jazzography. Njegove radove možete pogledati sutra (četvrtak 6. april) od 19 časova u Američkom kutku.
Koncept tvoje izložbe je zapravo spoj dve umetnosti, fotografije i muzike - džeza. Koliko često fotografije imaju ovakav koncept?
Osim što fotografišem Jazz festival, takođe sam u foto-timu fesitvala EXIT, a radim i za Love fest svake godine, tako da sam prvenstveno koncertni fotograf.
Inače sam te viđala i po raznim drugim događajima, recimo kad si fotkao žurku Marka Nastića, da li imaš neki event koji ti je posebno drag, a da si ga fotografisao?
Pa mislim generalno da mi je najdraža baš ova serija fotografija koje ću da izlažem, to je ta crno-bela serija džez fotografija. Definitivno mi je omiljena žurka koju sam fotkao upravo ta sa Nastićem u Fabrici na Love and culture žurci. Tada je zapravo i krenuo sav moj koncept sa fotkanjem festivala i žurkama festivalskog tipa.
Da li se razlikuje fotkanje festivala kao što je Džez fest, u odnosu na recimo EXIT?
U principu, treba da se pronađe suština događaja, koja može biti slična iako su festivali žanrovski različiti. Traži se atmosfera i emocija koja može da se prenese, emocija tih muzičara prema muzici i publici kojima oni puštaju muziku.
Paralelno studiraš DIF. Da li je finalno zanimanje onda sportski fotoreporter? Odnosno kako spajaš te dve stvari?
Može se reći da su to moje ambicije i greške iz mladosti (smeh). Tada sam hteo da budem sportista ili nešto slično tome. Nema nikakve veze sa fotografijom, to je onaj klasičan srpski sindrom - upisao sma DIF da imam fakultet.
Koliko je onda zapravo bitno to formalno obrazovanje u fotografiji?
Tehnologija je toliko napredovala da sada gotovo svako može da napravi korektnu fotografiju, ali ako hoćete da podignete kvalitet svog rada na viši nivo, onda mora da se ispoštuje taj tehnički deo. Ja sam većinu svog znanja prikupio upravo na radionicama koje sam posećivao.
Kakva je, po tvom mišljenju, dobra fotografija?
Svaka fotka mora da bude fotografisana u pravom trenutku i poželjno je da prenosi atmosferu i emociju samog mesta ili osobe koja je fotkana. Mada, s druge strane, taj tehnički aspekt je bitan i bez toga nije da nema dobre fotke, ali su šanse dosta manje.
Da li imaš uskoro neku novu izložbu koju možemo da posetimo?
Da, spremam još jednu izložbu koja ce biti 18. aprila u 19 časova u svečanoj sali Srednje tehničke škole. To će biti zvanična žurka Serbia Fashion Weeka gde ću kroz fotke prikazati čitav koncept Nedelje mode koja se održava u Novom Sadu. Na izložbi će biti fotografije propratnih aktivnosti, kao što je Refresh your style. Takođe, fotografije iz bekstedža cat walka, kao i moj mali doprinos street style editorijalu.
Lea Kotlica