Društvo
Alend Badju - Politika i neophodnost pozorišta
O obaveznom pozorištu, kako glasi naziv teza iz njegove knjige „Rapsodija za teatar“, Badju je govorio svoja zapažanja u kojem povezuje sam pojam pozorišta, svrhu njegovog postojanja i politiku, koja se uvrežila u sve pore društva. On se dotakao i komunizma, zbog čega je naročito privukao pažnju mlađe publike.
Teatralnost Novosadskog pozorišta sinoć je dodatno upriličena predavanjem velikog francuskog, filozofa i mislioca Alena Badjua. U prepunoj sali i holu, Badjua su došli da poslušaju mahom mladi ljudi, studenti, potom predstavnici fakulteta, medija i kulturnog miljea Novog Sada. Organizatori su obezbedili slušalice za simultano prevođenje u sali, dok se u lobiju mogao čuti prevodilac preko razglasa.
Ovo je prva poseta uvaženog mislioca Novom Sadu, gde je publika dobila priliku da čuje delove njegovih drama, koje je čitala glumica Novosadskog pozorišta Emina Elor.
O obaveznom pozorištu, kako glasi naziv teza iz njegove knjige „Rapsodija za teatar“, Badju je iznosio svoja zapažanja u kojem povezuje sam pojam pozorišta, svrhu njegovog postojanja i politiku, koja se uvrežila u sve pore društva. On se dotakao i komunizma, zbog čega je naročito privukao pažnju mlađe publike.
Utisci publike su bili različiti. Dok su neki napustili predavanje pre kraja, drugi su bili zadovoljni što su imali priliku da upoznaju nekoga o kome su samo čitali.
Poslušajte anketu u snimku dole.
Nataša Šaru