...
TRENUTNO21:00 - 00:00Music Mix by Bea

Društvo / Aktivizam

Nagrade za tvitove o vlasništvu u medijima do 300 evra

16.11.2016.

Regionalna kampanja "Čiste vesti, čista politika, čisti ljudi", koja se bavi transparentnošću vlasništva u medijima, počela je na društvenoj mreži Twitter, a korisnici ove mreže moći će da osvoje i novčane nagrade ukoliko napišu najbolji tvit na tu temu.

Kampanja je pokrenuta u okviru regionalnog projekta "Media Circle" finansiranog od strane Evropske komisije, koji predvodi organizacija Partnerstvo za društveni razvoj iz Zagreba, a zajedno sa partnerima iz Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Rumunije i Makedonije.

.

Korisnici Twittera treba da svojim kreativnim tvitovima doprinesu osveštavanju problema na koji je kampanja usmerena, a to je insistiranje na transparentnosti vlasništva nad medijima i posledicama uskraćivanja ovih informacija javnosti.

"Mediji kreiraju stvarnost, no kreatori te stvarnosti, odnosno stvarni posredni vlasnici medija, nisu poznati. Pravo javnosti je da zna pozadinu informacije. Da dobije odgovore na pitanja ko, kako i zbog čega utiče na formiranje našeg suda, kao i da zna sve o onima koji poseduju društvenu moć i mogu uticati na njihove živote", piše u najavi kampanje.

Da biste mogli da učestvujete potrebno je da na napišete što bolji tvit u kojem se na "jedinstven i kreativan način pominje problematika netransparentnog vlasništva nad medijima". Uz tvit dodajte i heštegove #Fairpress, #BeneficialOwnership i ime zemlje iz koje je tvit poslat, na primer #Srbija.

"Pogodiš tvitom u srž problema, ostvariš najviše lajkova i retvitova i osvajaš nagradu! Svaki like nosi jedan bod, svaki retvit dva boda. Broj tvitova koje možeš napisati je neograničen, možeš ih pisati i na engleskom i na svom maternjem jeziku, jedna osoba može dobiti samo jednu nagradu", poručili su nosioci kampanje.

Ukupno će biti podeljeno 18 nagrada, po tri u svakoj od zemalja učesnica u projektu, tako da nagrada za prvo mesto i najbolji tvit u Srbiji iznosi 300 evra, nagrada za drugo mesto 200 i nagrada za treće mesto 100 evra.

Najbolji tvitovi biće objavljeni u svim audio-vizuelnim materijalima kampanje u svim zemljama koje su obuhvaćene projektom. Kampanja traje do 10. decembra 2016. godine, a svi tvitovi objavljeni nakon ovog datuma neće ulaziti u izbor za najbolji tvit, objašnjeno je u najavi.

Kampanju i projekat u Srbiji sprovode zajedno Komitet pravnika za ljudska prava YUCOM i Nezavisno društvo novinara Vojvodine, a više informacija može se pronaći i na zajedničkom sajtu projekta fairpress.eu.

M.L.

Možda te još zanima:

.

Vote 16 - prilika za demokratičnije društvo

Petnaestogodišnja Lorina kaže bi glasala sledeće godine na izborima. Zašto je to važno? Sa jedne strane jer to ne može, nema…

.

Predizborna kampanja i mladi: Deklarativna obraćanja i obećanja

Trećeg aprila se održavaju izbori u Srbiji. U prethodnim nedeljama bilo je reči o mnogim temama, problemima i budućim planovima…

.

Mladi nisu ciljna grupa kojoj političari mogu lako da se obrate

Vanredni parlamentarni izbori u Srbiji biće održani trećeg aprila, istog dana biće održani i izbori za gradske skupštine u Beogradu…

.

Da budemo ponovo zajedno

Ujedninjeni festivali Srbije (Arsenal, EXIT, Beerfest, Lovefest i Nišvil) pokrenuli su nedavno nacionalnu kampanju za vakcinaciju pod sloganom "Da budemo…

.

Građani retko odlučuju o sredstvima u kulturi

U toku je kampanja "1% za kulturu", koju je pokrenula grupa aktera sa domaće kulturne scene. Kako navode na zvaničnoj…

.

Odaberite omiljeni eksponat u Narodnom muzeju

Kada se spoje kreativnost, digitalnost i umetnost, nastaje Instagram kampanja #jasamumuzeju Narodnog muzeja Beograda, koja će trajati do prvog decembra.

  • 19:45 Prava stvar
  • 20:00 Superoperater
  • 21:00 Music Mix by Bea

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo